مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 10:152022-12-02اقتصادي

نوسازی بافت های فرسوده یا ساخت خانه های یک طبقه؟


سیاست اخیر شرکت عمران شهرهای جدید مبنی بر واگذاری زمین به مردم برای ساخت خانه های ویلایی و یک طبقه باعث افزایش هزینه ها و اتلاف منابع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته درحال ساخت خانه های بلند مرتبه هستند به دلیل تجمیع امکانات و زیرساخت های شهری در کلانشهرها احداث ساختمان های بلند مقرون به صرفه تر است از هزینه در نقاط حومه ای صرف واحدهای یک طبقه شود.

در روزهای گذشته از احیای بافت فرسوده بارها شنیده ایم و این امر منطقی تر از آن خانه سازی در حومه است اما باید به این نکته توجه کرد که زیر ساخت های رفاهی شهری در حومه و شهرهای جدید وجود ندارد بنابراین بهتر است که مردم را به ساخت و ساز در بافت های فرسوده تشویق کنیم.

البته ساخت و ساز در بافت های فرسوده با توجه به مسائلی درخصوص تجمیع پلاک ها، موضوع وراثت خانه ها، دریافت پروانه و عدم مدیریت یکپارچه و غیره دشوار است.

لذا به نظر می رسد دولت راحت ترین راه یعنی ساخت مسکن در شهرهای جدید را انتخاب کرده است.

در حالی که این در بخش ها با معضل تأمین امکانات مواجهیم.

از نگاهی دیگر بلندمرتبه سازی در کاهش حمل و نقل، کاربرد بهینه زمین، کاهش حجم شبکه های زیربنایی در شهر، کاهش مسافرت درون شهری و کاهش اتلاف وقت، ایجاد ساختمان با کاربری مختلط، ایجاد چشم ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوسازی بافت های فرسوده یا ساخت خانه های یک طبقه؟

نوسازی بافت های فرسوده یا ساخت خانه های یک طبقه؟