مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 08:052022-12-02اقتصادي

ضرر 60 میلیارد یورویی در سایه نبود سد چمشیر/ بررسی 2 راهکار حل مسأله آب در کشور


در 10 سال گذشته خلا سد چمشیر روی رودخانه زهره سبب شده تا به طور متوسط 20 میلیارد متر مکعب آب به دریا ریخته شود و شیرین سازی مجدد این آب و انتقال به محل فعلی به 60 میلیارد یورو معادل 2100 هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از مهمترین پروژه هایی که طی سال های اخیر به عنوان پروژه های نجات دهنده کشور در حوزه آب به جامعه معرفی شده است، پروژه های انتقال آب از دریاست.

فارغ از مزایا و معایب پروژه های انتقال آب از دریا، این دست از فعالیت ها برای تامین آب شرب نیاز به هزینه قابل توجهی دارند که باز کردن اعداد طرح شده در این حوزه می تواند ارزش آب را بار دیگر در قالب بیان ارزش اقتصادی برای ما مشخص کند.

به استناد مطالعات ثبت شده در وزارت نیرو پیرامون هزینه هر متر مکعب شیرین سازی و انتقال آب به مناطق دارای تمرکز جمیعیت، این میزان آب دریا برای استفاده به حداقل 3 یورو هزینه نیاز دارد.

به معنای دیگر هر 1000 لیتر آب دریا برای آمده شدن مصرف به 3 یورو هزینه معادل 105 هزار تومان هزینه نیاز دارد.

*به جای شیرین سازی برای منابع ریخته شده به دریا برنامه ریزی کنیم هزینه سرسام آور شیرین سازی و انتقال آب از دریا، سبب می شود تا راه های دیگری برای حل مسئله آب مورد واکاوی قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرر 60 میلیارد یورویی در سایه نبود سد چمشیر/ بررسی 2 راهکار حل مسأله آب در کشور

ضرر 60 میلیارد یورویی در سایه نبود سد چمشیر/ بررسی 2 راهکار حل مسأله آب در کشور