مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 09:352022-12-01اقتصادي

جزییاتی از سخت ترین پروژه آبرسانی کشور/ کیفیت آب سنندج متحول می شود


با بهره برداری از پروژه آبرسانی به سنندج از مسیر صعب العبور زاگرس، یکی از مهمترین دغدغه های دولت یعنی تامین آب با کیفیت در استان کردستان مرتفع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قطار بهره برداری از اَبرپروژه های آبرسانی پس از طرح آبرسانی غدیر، طرح آبرسانی به همدان به ایستگاه سنندج رسید و مدرترین و یکی از پیچیده ترین خطوط انتقال آب در دستور کار قرار گرفت.

پروژه انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج به یکی از مهمترین  دغدغه های دولت برای بهبود کیفیت آب شرب  مردم مرکز کردستان به حساب می آمد که در ابتدای دولت در فهرست پروژه های ویژه قرار گرفت.

  جزییات فنی این پروژه بیانگر آن است که مسیر پروژه آبرسانی از منابع آبی استان کردستان به شهر سنندج حدود 60 کیلومتر و ارتفاع پمپاژ 480 متر است که در این میان  27 کیلومتر از این مسیر با لوله های فولادی به قطرهای 1400 و 1200 میلی متر منشعب شده و با بهره برداری از آن سالانه امکان انتقال 57 میلیون متر مکعب آب به تصفیه خانه آب شهر سنندج برای جمعیتی معادل 700 هزار نفر، در افق سال 1425، را فراهم خواهد ساخت تا مردم از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره مند شوند .

این طرح  با بودجه 850 میلیارد تومانی و با بهره گیری از توان 600 نفر از مهندسان، متخصصان و کارگران  بومی در مدت کمتر از دو سال به ثمر نشس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی از سخت ترین پروژه آبرسانی کشور/ کیفیت آب سنندج متحول می شود

جزییاتی از سخت ترین پروژه آبرسانی کشور/ کیفیت آب سنندج متحول می شود