مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 09:302022-12-01سياسي

جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی به کار خود پایان داد


اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی با تجلیل از برگزیدگان و منتخبین بخش های مختلف به میزبانی رودبار جنوب به کار خود پایان داد.

- ایسنا/کرمان اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی با تجلیل از برگزیدگان و منتخبین بخش های مختلف به میزبانی رودبار جنوب به کار خود پایان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شامگاه 9 آذرماه شاعران محلی سرا با گویش های متنوع از استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان به بهانه برگزاری اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی و با موضوع آسیب های اجتماعی، ایثار و شهادت و شعر آزاد دور هم جمع شدند و رنج و غمی را که بر گُرده مردم سنگینی می کند، بیان کردند.

محفل شعرخوانی محلی با گویش های شیرین از سیستان شروع شد و محمد میر از شاعران برجسته سیستان پشت تریبون رفت و از فرهنگ جنوب تمجید کرد و گفت: ادارات خودم را به جنوب و کرمان نشان می دهم و شعر زیبایی در وصف استان کرمان این گونه خواند: زد صد گره به گیس تو گویی که شال را می ساخت پشت ارگ شکسته سفال را .

و بعد از این وصف رنجنامه مردمان سیستان را در فراق هامون خواند که باعث کوچ مردمان شده و خشکی هامون خشکسالی را به ارمغان آورد و یکی از اهالی را که کوچ کرده مورد خطاب قرار داد و با زبان شعر از مرد سیستانی که دیار خود را رها کرده خواست که برگردد و اینگونه وصف کرد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی به کار خود پایان داد

جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی به کار خود پایان داد