مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 08:202022-12-01اجتماعي

گونه گوزن زرد به سایت فندقلو انتقال می یابد


معاون حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 25 رأس از مارال های سایت فندقلوی نمین برای رهاسازی به سایر زیستگاه های کشور انتقال داده شد.

- رامین جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: نگهداری مارال یا گوزن قرمز با هدف تکثیر و احیای جمعیت مارال در جنگل فندقلو و برای توسعه گردشگری منطقه در سال 1388 شروع شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران محیط زیست استان اردبیل شاهد ازدیاد تدریجی جمعیت مارال در چندین سال بوده ایم.

معاون حفاظت محیط زیست استان اردبیل به اجرای موفق تکثیر نیمه طبیعی گونه حفاظت و حمایت شده مارال در محل سایت فندقلو نمین و سازگاری این گونه با ارزش با شرایط محیطی و اکولوژیکی منطقه اشاره کرد و گفت: مارال یا گوزن قرمز از گونه های حیات وحش کشور است که نسل آن در معرض تهدید نیست.

جمشیدی افزود: به منظور حفظ تنوع ژنتیکی و جلوگیری از درون آمیزی مرال ها، اختلاط ژنتیکی و همچنین جلوگیری از ضعف بنیه جسمی و مرگ و میر آنها تعداد 25 رأس مارال به جنگل ارسباران و دیگر مراکز نگهداری مارال با نظارت کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست انتقال داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست، در نظر داریم گونه گوزن زرد را که در معرض خطر انقراض قرار دارد به سایت جنگل فندقلو انتقال ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه گوزن زرد به سایت فندقلو انتقال می یابد

گونه گوزن زرد به سایت فندقلو انتقال می یابد