مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 07:252022-12-01سياسي

طرح پیشگیری از بیماری های سالمندی در 5 شهرستان گلستان اجرا می شود


معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: طرح پیشگیری از بیماری های سالمندی در پنج شهرستان گلستان شامل رامیان، علی آبادکتول، گرگان، - گنبدکاووس و آق قلا اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مریم رضایی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: با هدف پیشگیری از معلولیت، هرساله طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا 6 سال در گلستان انجام می شود.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی گلستان افزود: تعداد کودکان گروه سنی سه تا 6 سال در استان گلستان قریب 130 هزار نفر است که سال گذشته 85 درصد آنها در طرح غربالگری شرکت کردند و امسال تلاش می کنیم 100 درصد کودکان غربالگری شوند.

وی گفت: سن طلایی شناسایی و درمان تنبلی چشم در کودکان سه تا 6 سال و حداکثر 12 سال است و اگر تنبلی چشم کودکان در سن سه تا 6 سال شناسایی نشود دچار آسیب زیادی می شوند و حتی ممکن است در بزرگ سالی بینایی خود را از دست بدهند.

رضایی بیان کرد: سن طلایی شناسایی و درمان ناشنوایی زیر 6 ماه است و گلستان جز استان هایی است که هرساله 100 درصد کودکان در بیمارستان ها تحت غربالگری ناشنوایی قرار می گیرند.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی گلستان اضافه کرد: تمام خدمات دستگاه های غربالگری از طریق سازمان بهزیستی خریداری شده و در اختیار مؤسسات غیردولتی واگذار شده و ارائه این خدمات برای خان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پیشگیری از بیماری های سالمندی در 5 شهرستان گلستان اجرا می شود

طرح پیشگیری از بیماری های سالمندی در 5 شهرستان گلستان اجرا می شود