مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 18:302022-11-30اقتصادي

اوراق ارزی، پاسخگوی بخشی از تقاضای موجود در بازار ارز


 انتشار اوراق ارزی برای پاسخ به تقاضای بازار و با توجه به سطح مطلوب ذخایر اسکناس ارز در دستور کار قرار گرفت و در زمان سررسید و بنا به درخواست دارندگان اوراق، - به سهولت اسکناس آن پرداخت می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ؛ بانک مرکزی با اشاره به رویکرد سوال برانگیز و تخریب سایت تجارت نیوز نسبت به اقدامات دولت سیزدهم اعلام کرد: طی سال های اخیر تحولات نرخ ارز عمدتاً متأثر از عوامل غیراقتصادی و برون زا بوده که در عمل به تغییرات نرخ ارز در مسیری نامتناسب با بنیان های اقتصادی منجر شده است.

با این حال در چنین شرایطی سیاست گذار تلاش کرده است تا با به کارگیری ابزارهای در اختیار و در عین حال با رعایت اقتضائات اقتصادی کشور، آثار و تبعات منفی بروز عوامل فوق را در سطح کلان به حداقل برساند.

رویکرد سیاستی متخذه از سوی بانک مرکزی در حال حاضر بر آن است تا ضمن توجه به ضرورت صیانت از ذخایر ارزی، زمینه متعادل سازی عرضه و تقاضا و به تبع آن ثبات بخشی به بازار ارز را فراهم کند.

همچنین بر اساس مسئولیت محوله به این بانک در حفظ ارزش پول ملی مطابق با قوانین بالادستی و نیز حسب الزامات اجرای نظام ارزی شناور مدیریت شده (موضوع بند ت تبصره 2 ماده 20 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور)، توجه بانک مرکزی به این مسئله معطوف بوده است که به جای تاکید و اصرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوراق ارزی، پاسخگوی بخشی از تقاضای موجود در بازار ارز

اوراق ارزی، پاسخگوی بخشی از تقاضای موجود در بازار ارز