مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 15:252022-11-30سياسي

تاکید وزیر نیر و رییس جمهور ترکمنستان بر تقویت همکاری ها در حوزه آب و انرژی


وزیر نیرو در جریان سفر خود به عشق آباد، در راستای تقویت روابط دوجانبه در حوزه های آب و انرژی با رییس جمهور کشور ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

- وزیر نیرو در جریان سفر خود به عشق آباد، در راستای تقویت روابط دوجانبه در حوزه های آب و انرژی با رییس جمهور کشور ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اکبر محرابیان در جریان سفر خود به عشق آباد، به منظور تقویت روابط دوجانبه دو کشور در حوزه های مختلف از جمله آب و انرژی با بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه و تقویت روابط دوجانبه کشورهای ایران و ترکمنستان، در خصوص موضوعاتی چون تداوم همکاری ها در زمینه برق و انرژی بر اساس ظرفیت های موجود دو کشور و تمدید قراردادهای دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

لازم به توضیح است، از سرگیری تبادل انرژی بین دو کشور، امکان ترانزیت برق ترکمنستان، توسعه همکاری ها در زمینه انرژی، لایروبی و ساماندهی رودخانه های هریرود و اترک، تعامل ایران و ترکمنستان در تهیه موافقتنامه سه جانبه همکاری ایران، ترکمنستان و افغانستان در خصوص رودخانه هریرود، از جمله محورهای مذاکره ملاقات وزیر نیروی ایران با مقامات ترکمنستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید وزیر نیر و رییس جمهور ترکمنستان بر تقویت همکاری ها در حوزه آب و انرژی

تاکید وزیر نیر و رییس جمهور ترکمنستان بر تقویت همکاری ها در حوزه آب و انرژی