مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 14:152022-11-30اقتصادي

بیکاری درکادر قاب سازی ‎های «کاج»/سرنوشت روستای بدون بیکارچه شد؟


روستای «کاج» که اهالی‎اش به هنر و پیشه قاب سازی شهرت داشتند ودر روزگاری به عنوان روستای بدون بیکار همدان معرفی شده بود، این روزها بامشکلات مختلفی برای در رونق ماندن این هنر مواجه است.

- همدان- روستای کاج که اهالی‎اش به هنر و پیشه قاب سازی شهرت داشتند ودر روزگاری به عنوان روستای بدون بیکار همدان معرفی شده بود، این روزها بامشکلات مختلفی برای در رونق ماندن این هنر مواجه است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: این روستا قطب تولید قاب عکس محسوب می شود و روزگاری عنوان روستای بدون بیکار را داشت، این روستا در شهر قروه درجزین و در 20 کیلومتری مرکز شهرستان رزن و سه کیلومتری قروه درجزین از توابع استان همدان واقع شده است؛ اهالی کاج از زمان های گذشته تاکنون در عرصه کشاورزی و دامداری فعالیت داشته اند.

علاوه بر این قاب سازی مهارت و هنر دیرینه ای است که سال های زیادی اهالی را سرآمد کرده که متأسفانه این روزها حال خوشی ندارد.

طبق گفته ها، تاریخچه قاب عکس سازی چوبی در روستای کاج به حدود سال ها پیش برمی گردد که این هنر توسط شخصی به نام براتعلی صفاری که نخستین قاب عکس ساز در این روستاست به روستای کاج منتقل شده است.

رییس هیئت مدیره اتحادیه قاب سازان روستای کاج در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت تولید در روستای کاج و عرصه قاب سازی با اشاره به ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیکاری درکادر قاب سازی ‎های «کاج»/سرنوشت روستای بدون بیکارچه شد؟

بیکاری درکادر قاب سازی ‎های «کاج»/سرنوشت روستای بدون بیکارچه شد؟