مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 13:402022-11-30اقتصادي

اتمام پروژه آبرسانی به سنندج


مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از اتمام پروژه آبرسانی به سنندج خبر داد و گفت: با اجرای این طرح سالانه امکان انتقال 57 میلیون مترمکعب آب به تصفیه خانه آب شهر سنندج برای جمعیتی معادل 700 هزار نفر فراهم می شود.

- کریم شیبانی یکتا در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مسیر پروژه آبرسانی از منابع آبی استان کردستان به شهر سنندج حدود 60 کیلومتر و ارتفاع پمپاژ 480 متر است که در این میان 27 کیلومتر از این مسیر با لوله های فولادی به قطرهای 1400 و 1200 میلی متر منشعب شده، اظهار کرد: این طرح با بودجه 850 میلیارد تومانی و با بهره گیری از توان 600 نفر از مهندسان، متخصصان و کارگران بومی در مدت کمتر از دو سال به ثمر نشست که 80 درصد از آن در طول یک سال اخیر اجرا شده است.

وی افزود: این پروژه در مسیر سخت گذر و ارتفاع 480 متری پمپاژ اجرا شده و با بهره برداری از آن مشکل بوی بد و نامطبوع آب شرب سنندج که از سال های گذشته وجود داشت، حل خواهد شد.

پروژه تصفیه خانه سنندج یک پتانسیل بسیار قوی و از نوع پدافند غیرعامل است و وزارت نیرو با ظرفیت که در بخش آب شرب سنندج ایجاد کرده، این شهر را از حیث تامین آب شرب باکیفیت ایمن کرده است بطوریکه در دوران خشکسالی با بهره برداری از این پروژه هیچ مشکلی برای تامین آب شرب شهر سنندج وجود نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام پروژه آبرسانی به سنندج

اتمام پروژه آبرسانی به سنندج