مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 11:572022-11-30پزشكي

روند شیوع آنفلوآنزا در زنجان کاهشی است


مشهود تقیلو امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان به روند کاهشی شیوع ویروس آنفلوآنزا در سطح استان اشاره و اظهار کرد: ارزیابی ها از آغاز شیوع که مهرماه بود نشان می دهد که شیوع این ویروس در حال فروکش کردن است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد فوتی های ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: فوت دو نفر به دلیل ابتلا به ویروس آنفلوآنزا مورد تایید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه میزان بستری های ناشی از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا هم در مراکز درمانی استان روند کاهشی دارد، تصریح کرد: آمار ابتلا در بین کودکان به ویروس آنفلوآنزا بالا بود که دلایل خاص خود را دارد.

تقیلو دلیل شیوع انفجاری ویروس آنفلوآنزا را رعایت دو سال گذشته پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: با کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری تجمعات شاهد شیوع قابل توجه ویروس بودیم که در حاضر روند کاهشی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه با وجود شیوع قابل توجه ویروس آنفلوآنزا در بین دانش آموزان خوشبختانه هیچ وقت منجر به تعطیلی کلاس درس نشد، ادامه داد: کارشناسان دانشگاه همواره رعایت موارد بهداشتی را توصیه می کردند که استفاده از ماسک مهم ترین آن بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند شیوع آنفلوآنزا در زنجان کاهشی است

روند شیوع آنفلوآنزا در زنجان کاهشی است