مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 11:502022-11-30بين الملل

بن سلمان شبه جزیره تاروت را وهابی نشین می کند


به دنبال انتشار اخباری مبنی بر سرمایه گذاری 702 میلیون دلاری عربستان سعودی در پروژه گردشگری جزیره شیعه نشین تاروت ، انجمن مخالفان شبه جزیره عربستان نسبت به تلاش ریاض برای تغییر هویت عربی و اسلامی این جزیره هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه خبری العهد، درحالی که حکومت عربستان سعودی در تلاش است تا موقعیت تاریخی جزیره تاروت و ویژگی های باستان آن را از بین ببرد، انجمن مخالفان شبه جزیره عربستان نسبت به تلاش محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای تغییر کلی هویت این جزیره شیعه نشین مانند دیگر آثار و بناهای تاریخی و اسلامی در مناطق مختلف، از جمله مراکز دیدنی اسلامی در مکه مکرمه و مدینه منوره، محله های تاریخی در شهر جده و مناطق دیگر هشدار داده است.

در بیانیه این انجمن آمده است: آنچه محمد بن سلمان تحت عنوان راهنمای توسعه جزیره دارین و تاروت و طرح های وسوسه انگیز اعلام کرده در چارچوب پروژه های گمراه کننده قرار می گیرند که نیازهای مردم را برآورده نمی کند بلکه هدفش در وهله نخست ایجاد هویتی جدید و تضعیف تنوع فرهنگی مناطق شبه جزیره عربستان است.

انجمن مخالفان شبه جزیره عربستان در ادامه تاکید کرده است: این تنها پوششی برای پنهان کردن فساد اداری و غفلت عمدی است که در بدنه نهادهای عربستان سعودی نفوذ کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بن سلمان شبه جزیره تاروت را وهابی نشین می کند

بن سلمان شبه جزیره تاروت را وهابی نشین می کند