مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 11:452022-11-30اقتصادي

از قراردادهای شگفت انگیز قطر تا افت تولید در پارس جنوبیِ ایران


بر اساس قرارداد دوحه و قطر، شرکت دولتی قطر انرژی سالانه چهار میلیون تن گاز طبیعی مایع از پروژه جدید خود در میدان شمال شرق (میدان مشترک با ایران، - بر اساس قرارداد دوحه و قطر، شرکت دولتی قطر انرژی سالانه چهار میلیون تن گاز طبیعی مایع از پروژه جدید خود در میدان شمال شرق (میدان مشترک با ایران، پارس جنوبی) به شرکت نفت و شیمی سینوپک چین ارسال خواهد کرد.

یک کارشناس حوزه بین الملل انرژی گفت: در دولت هفتم و هشتم در ارتباط با سرمایه گذاری در پروژه های ال ان جی بصورت بالقوه با کشورهای اروپایی و امریکایی به توافقاتی رسیدند، آن زمان برای یک پروژه ال ان جی 10 میلیارد دلار سرمایه لازم بود اکنون احتمالا این سرمایه گذاری 2 یا 3 برابر شده، این سرمایه نه تنها در ایران و حتی در جهان مهیا نیست که کسی برای ال ان جی ایران سرمایه گذاری کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، سعد الکعبی، رییس شرکت قطر انرژی روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که شرکتش یک قرارداد 27 ساله خرید و فروش با شرکت سینوپک چین امضا کرده است که بلندمدت ترین قرارداد در تاریخ قراردادهای گاز طبیعی مایع (ال ان جی) است.

  به دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، رقابت برای خرید ال ان جی تشدید شده است و اروپا در موقعیتی ویژه به مقادیر زیادی ال ان جی برای کمک به جایگزینی دریافت گاز روسیه با خط لوله که حدود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از قراردادهای شگفت انگیز قطر تا افت تولید در پارس جنوبیِ ایران

از قراردادهای شگفت انگیز قطر تا افت تولید در پارس جنوبیِ ایران