مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 11:352022-11-30فرهنگي

سخنرانی کهنسال ترین ترین شاعر جهان در نمایشگاه کتاب


آدونیس شاعر عرب شاعر 92 ساله عرب که قبل از جنگ جهانی دوم به دنیا آمد در نمایشگاه کتاب گوادالاخاریا 2022 مکزیک سخنرانی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، شعر عرب به دلیل فاصله سیاسی، مذهبی و جغرافیایی هنوز در غرب نسبتاً ناشناخته است؛ با این حال، جعفر العلونی مترجم اسپانیایی زبان آدونیس، شاعر لبنانی سوری می گوید: خواندن شعرهای شخصیتی در قامت آدونیس باعث می شود بر مرزها غلبه کنیم و پل های بین فرهنگی بسازیم.

آدونیس از کاندیداهای همیشگی جایزه نوبل ادبیات، مشهورترین شاعر عرب زبان جهان است و امسال به عنوان مهمان در نمایشگاه بین المللی کتاب گوادالاخارا (FIL) شرکت می کند.

آدونیس سال 1930 به دنیا آمد و در دهکده ای کوچک بزرگ شد.

خواندن را با قرآن آموخت و در 14 سالگی امکان رفتن به مدرسه را به دست آورد و از همین جا مسیری آغاز شد که ادبیات عرب و رابطه آن با جهان را تغییر داد.

او که از فعالان صلح بود، به دلیل حمایت از سوسیالیسم در دهه 1950 در سوریه زندانی شد، بعد به لبنان نقل مکان کرد و سرانجام به پاریس رفت.

شگفت آور است اگر بدانیم کودکی که اولین شعرهایش را از حفظ می خواند، چون هنوز نوشتن بلد نبود، روزی آنقدر محبوب شد که استادیوم فوتبال بغداد را با جمعیت 50 هزار نفری که برای شنیدن اشعار او آمده بودند، پر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنرانی کهنسال ترین ترین شاعر جهان در نمایشگاه کتاب

سخنرانی کهنسال ترین ترین شاعر جهان در نمایشگاه کتاب