مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 11:302022-11-30پزشكي

چاقی و سابقه ی فامیلی از ریز فاکتورهای مبتلا به پروستات در مردان است


یک فوق تخصص جراح کلیه و سرطان های مجاری ادراری، اظهار کرد: افزایش سن، سابقه ی فامیلی، چاقی، وقوع سرطان در سنین پایین، مصرف چربی ها ازجمله چربی حیوانی، - ایسنا/آذربایجان شرقی یک فوق تخصص جراح کلیه و سرطان های مجاری ادراری، اظهار کرد: افزایش سن، سابقه ی فامیلی، چاقی، وقوع سرطان در سنین پایین، مصرف چربی ها ازجمله چربی حیوانی، مصرف گوشت قرمز از جمله ریز فاکتورهای ابتلا به پروستات است.

دکتر صمد هژیر، در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پروستات بیماری ارثی نیست، خاطر نشان کرد: زمینه و استعداد خانوادگی از معیارهایی است که در ابتلا به این بیماری مؤثر است ولی گفته می شود ارثی نیست چون در بیماری ارثی ژن معیوب به فرد انتقال پیدا می کند ولی در این بیماری ژن معیوب وجود ندارد بلکه استعداد و زمینه ی فامیلی در فرد مبتلا وجود دارد.

وی ادامه داد: بزرگی پروستات در مردان بالای 40 سال شایع و علت نامعلومی دارد، اندازه ی پروستات معمولا در سن جوانی بزرگ نمی شود بلکه عفونت های پروستات در سنین جوانی 20 تا 40 سال شایع است.

فوق تخصص جراح کلیه و سرطان های مجاری ادراری، با یادآوری انجام آزمایش مخصوص پروستات جهت پیشگیری از این بیماری اظهار کرد: به گفته ی انجمن ارولوژی آمریکا، مردان از سنین 50 سال به بالا و کسانی که سابقه ی خانوادگی و سرطان دارند لازم اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاقی و سابقه ی فامیلی از ریز فاکتورهای مبتلا به پروستات در مردان است

چاقی و سابقه ی فامیلی از ریز فاکتورهای مبتلا به پروستات در مردان است