مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 10:452022-11-30اقتصادي

تعطیلی اسقاط فرسوده ها با لایحه اصلاحی صمت/ 3 ایراد اساسی لایحه


به گفته کارشناسان لایحه اصلاح ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو دارای ایرادات اساسی است که منجر به تعطیلی اسقاط فرسوده ها می شود که نیاز است 4 اقدام اصلاحی در این خصوص انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، قانون ساماندهی صنعت خودرو در 21 خرداد 1401 از سوی مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است.

در ماده 10 این قانون شماره گذاری خودروها و موتورسیکلت منوط به ارائه گواهی اسقاط توسط خودروسازان و موتورسیکلت سازان معادل 25 درصد تولید ماهانه شده است.

آنطور که کارشناسان صنعتی می گویند اجرای این ماده موجب رشد چشمگیر اسقاط خودروهای فرسوده می شود.

کاهش خسارت 1081 میلیون دلاری در بخش سلامت شهر تهران در این رابطه یک کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد مزایای اسقاط خودروهای فرسوده گفت: اولین موردی که می توان به آن اشاره کرد کاهش آلودگی هوا و ارتقای سلامت مردم است.

وی با بیان اینکه مطالعات متعددی طی سالیان اخیر خسارت آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور را بررسی کرده اند، افزود: بر اساس گزارش بانک جهانی در سال 2018، آلودگی هوای تهران به طور مستقیم هرساله خسارت 2.

6 میلیارد دلاری به سلامت عمومی شهروندان وارد می کند که مطابق برآورد صورت گرفته کاهش آلودگی هوای تهران در اثر اجرای طرح های اسقاط وسایل نقلیه فرسوده، می تواند کاهش خسارت تقریبی تا 1081


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی اسقاط فرسوده ها با لایحه اصلاحی صمت/ 3 ایراد اساسی لایحه

تعطیلی اسقاط فرسوده ها با لایحه اصلاحی صمت/ 3 ایراد اساسی لایحه