مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 آذر 1401 ساعت 01:202022-11-29اقتصادي

رهاسازی حدود 8 میلیون بچه ماهی در منابع آبی خوزستان


مدیر کل شیلات خوزستان از رهاسازی حدود 8 میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب ها، رودخانه ها و برکه های استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

- فتح الله ابوعلی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به حفظ ذخایر ماهیان با ارزش ژنتیکی بومی در منابع آبی خوزستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 8 میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب ها، رودخانه ها، برکه های استان رهاسازی شده است.

وی افزود: این طرح سالانه با هدف بازسازی ذخایر آبزیان، حفظ ذخایر ماهیان با ارزش ژنتیکی بومی در منابع آبی، افزایش تولید، بهبود اکوسیستم آبی، ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بومی و بهبود معیشت آن ها، رونق صنعت توریسم، گردشگری و ماهیگیری تفریحی و جلوگیری از مهاجرت افراد محلی به شهرها اجرایی می شود.

ابوعلی ادامه داد: ماهیان رهاسازی شده از گونه های بومی شیربت، برزم، عنزه، گطان و بنی بوده و این عملیات با نظارت کارشناسان شیلات و محیط زیست استان صورت گرفته است.

وی به صدور 24 هزار فقره مجوز صید جهت شناورهای صیادی اشاره و بیان کرد: بیش از 20 هزار تن انواع آبزیان دریایی در شش ماهه اول امسال استحصال شده است.

استقرار 145 سازه زیستگاه مصنوعی در صیدگاه های خوزستان ابوعلی از استقرار 145 سازه زیستگاه مصنوعی در صیدگاه های استان با هدف حفظ معیشت صیادان و همچنین تقویت و پایداری ذخایر استرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی حدود 8 میلیون بچه ماهی در منابع آبی خوزستان

رهاسازی حدود 8 میلیون بچه ماهی در منابع آبی خوزستان