مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 18:102022-11-29اقتصادي

کیسه دوزی سودجویان و تخلیط برنج خارجی با محلی


کیسه دوزی سودجویان برای تخلیط ارقام بومی با برنج خارجی و ثبات نداشتن قیمت سبب شده تا بازار برنج در استان های شمالی همچنان بی رمق و بی رونق باشد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: سالانه بیش از یک میلیون تن برنج سفید در مازندران تولید می شود و با گذشته چند ماه از پایان فصل برداشت، هنوز نیمی از دسترنج کشاورزان در انبارها و شالیکوبی ها مانده و به فروش نرفته است.

سال های قبل، این موقع از سال حداقل 70 درصد برنج تولیدی کشاورزی به فروش می رفت اما امسال بی ثباتی قیمت در سایه افزایش چشمگیر میزان تولید، انبارها و شالیکوبی ها را از نوبرانه های شالیزارهای مازندران انباشته کرده است.

شالیکاران مازندران امسال در 215 هزار هکتار از شالیزارها برنج کشت کردند که ارقام طارم محلی، ندا، فجر، هاشمی و غیره از جمله رقم های آن بوده است و با آن فصل شالیکاری به پایان رسید، سختی های آن با فروش نرفتن دسترنج ها چند برابر شده است.

چاره ای جز فروش زمین باقی نمانده / ‬ کشاورز سودی نمی برد عمو نصرالله شالیکار پا به سن گذاشته بابلی است و بیشتر جوانی و عمرش را در شالیزارها سپری کرده و از اینکه هرسال وسعت دشت های شالی کمتر می شود، افسوس می خورد اما می گوید: چاره ای جز فروش نمانده، وقتی دخل و خرج ها با هم جور در نمی آید، اولین و بهترین راه، فروش مزرعه شالی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیسه دوزی سودجویان و تخلیط برنج خارجی با محلی

کیسه دوزی سودجویان و تخلیط برنج خارجی با محلی