مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 16:102022-11-29سياسي

متولیان میراث فرهنگی ایران به مراکش رفتند


قائم مقام وزارت میراث فرهنگی و مدیرکل ثبت آثار تاریخی به همراه سفیر ایران در یونسکو برای حضور در نشست کمیته جهانی میراث ناملموس به مراکش رفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هفدهمین نشست کمیته بین الدول حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس به میزبانی پادشاهی مراکش در شهر رباط از 28 نوامبر برگزار شده و تا 3 دسامبر 2022 ادامه دارد قسمیر آداره، سفیر و نماینده دائم پادشاهی مراکش در یونسکو، ریاست این گردهمایی سالانه را بر عهده دارد.

در نشست کمیته بین الدولی برای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور به همراه مصطفی پورعلی مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی و احمد پاکتچی سفیر ایران در یونسکو هیأت ایرانی شرکت کردند.

از طرف ایران قرار است پرونده هایی مانند یلدا با همکاری کشور افغانستان، مهارت ساخت و نواختن عود یا همان بربط با مشارکت کشورهای ایران، تاجیکستان و ازبکستان، پرونده جشن مهرگان با همکاری تاجیکستان، سوزن دوزی ترکمنی نیز با مشارکت ترکمنستان، نوغان داری و تولید سنتی ابریشم برای بافندگی نیز با همکاری افغانستان ایران و آذربایجان، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان بررسی خواهد شد تا بتواند در فهرست میراث جهانی قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متولیان میراث فرهنگی ایران به مراکش رفتند

متولیان میراث فرهنگی ایران به مراکش رفتند