مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 14:502022-11-29سياسي

استقبال پایین از مجازات های جایگزین حبس در بوشهر


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر گفت: در سه سال گذشته تنها 7 محکوم در استان از آیین نامه مجازات های جایگزین حبس استفاده کرده اند.

- ایسنا/بوشهر معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر گفت: در سه سال گذشته تنها 7 محکوم در استان از آیین نامه مجازات های جایگزین حبس استفاده کرده اند.

الماس گشتاسبی سه شنبه 8 آذر در جلسه هم اندیشی ضمن تبریک هفته بسیج به بررسی چالش های عدم اجرای ماده 79 قانون مجازات اسلامی در استان بوشهرپرداخت و اظهار کرد: قانونگذار هر رفتاری که انجام دادن و یا ترک آن، موجب مجازات باشد را جرم تعریف کرده است.

در علم حقوق نیز هدف مجازات این است که شخص بداند اگر قرار است کار مجرمانه انجام دهد و جان و مال دیگران را به خطر بیندازد متناسب با عمل انجام شده، مجازات خواهد دید.

وی تصریح کرد: سیاست های کیفری حبس محور همچنان که باعث از دست رفتن جایگاه فرد در خانواده و اجتماع پس از اتمام دوران محکومیت می شوند و آسیب پذیری اعضای خانواده زندانی را نیز افزایش می دهند، هزینه های گزافی را نیز از باب نگهداری زندانیان به جامعه تحمیل می کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر افزود: در این راستا در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها اقداماتی درسال های اخیر صورت گرفته است از جمله ماده 79 قانون مجازات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال پایین از مجازات های جایگزین حبس در بوشهر

استقبال پایین از مجازات های جایگزین حبس در بوشهر