مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 14:502022-11-29اقتصادي

تفکیک وزارتخانه ها راه حل مشکلات اقتصادی نیست


عضو اتاق بازرگانی ایران می گوید تا زمانی که برخی از ساختارها در اقتصاد ایران تغییر نکند، نمی توان انتظار داشت که با تفکیک یک وزارتخانه یا جابجایی وزیر مشکلات حل شوند.

- خسرو فروغان گران سایه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین موضوعاتی که ما باید به آن توجه ویژه کنیم، نحوه برنامه ریزی درباره اقتصاد کشور در حوزه های مختلف و چگونگی ارزیابی از واقعیت هاست.

به نظر می رسد این رویکرد که مثلا با تفکیک وزارت صمت و تاسیس دوباره وزارت بازرگانی، می توان مشکلات را حل کرد، شناخت دقیقی از واقعیت ها ندارد.

وی با اشاره به نحوه توزیع ظرفیت ها در اقتصاد ایران، بیان کرد: با وجود تمام وعده ها و شعارها، هنوز بخش قابل توجهی از اقتصاد ایران مستقیما در اختیار دولت و شرکت های دولتی است و از پتروشیمی ها گرفته تا سطوح پایین تر مانند خودروسازی ها را دولت اداره می کند.

بخش دیگری از اقتصاد در اختیار نهادها یا شرکت های حاکمیتی یا خصولتی است و بخش دیگری را نیز مانند هلدینگ شستا، هرچند روی کاغذ خصوصی سازی کرده اند اما همچنان به شکل دولتی اداره می شوند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سهم بخش خصوصی واقعی در اقتصاد ایران تنها حدود 10 درصد است، توضیح داد: این در حالی است که از نظر اشتغال و گستردگی حضور بالاترین سهم در اختیار بخش خصوصی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکیک وزارتخانه ها راه حل مشکلات اقتصادی نیست

تفکیک وزارتخانه ها راه حل مشکلات اقتصادی نیست