مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 14:202022-11-29سياسي

میرزا کوچک جنگلی تربیت یافته مکتب دین بود


پژوهشگر تاریخ اسلام میرزا کوچک جنگلی را تربیت یافته مکتب دین دانست و گفت: میرزا با تفکر دینی زلال که ریشه در مکتب اهل بیت (ع) داشت آغاز کننده انقلاب بود.

- رشت- پژوهشگر تاریخ اسلام میرزا کوچک جنگلی را تربیت یافته مکتب دین دانست و گفت: میرزا با تفکر دینی زلال که ریشه در مکتب اهل بیت (ع) داشت آغاز کننده انقلاب بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حشمت الله قنبری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت یکصدمین و یکمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی در فومن با بیان اینکه آنچه در افکار عمومی و نظام فرهنگی، سیاسی و هنری کشور از میرزا یونس به تصویر کشیده شده یک آدم مجاهد و علیه حاکمیت بوده است، اظهار کرد: بدون تردید تربیت یافتگی در مکتب دین سبب خروج این مجاهد بوده و در مکتب شیعه به فهم انقلابی رسیده بود.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه میرزا به معنای کاتب و نویسنده نبود بلکه جوانی بود که نوع رفتارهای او برخواسته از مفاهیم دقیق دینی بود، افزود: میرزا کوچک جنگلی با تفکر دینی زلال که ریشه در مکتب اهل بیت (ع) داشت این انقلاب را آغاز کرد.

قنبری با اشاره به اینکه شهید میرزا کوچک جنگلی یک روحانی مبارز بود که دشمن این را نمی خواهد، اضافه کرد: دین از معبرهای سختی چون بنی امیه و بنی عباس عبور کرده تا به اینجا برسد و نشان می دهد کار میرزا کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرزا کوچک جنگلی تربیت یافته مکتب دین بود

میرزا کوچک جنگلی تربیت یافته مکتب دین بود