مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 14:002022-11-29اقتصادي

بازار ضعیف فروش ارقام پرمحصول برنج در صومعه سرا


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا گفت: بازار فروش برنج ارقام پرمحصول در این شهرستان ضعیف شده است.

- احمد پادیاب در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا دومین شهرستان بزرگ برنج خیز کشور است، اظهار کرد: این شهرستان یکی از تولیدکنندگان برنج های با کیفیت کشور است و بخش عمده ارقام برنجی که در آن کشت می شود، از نوع بومی است.

وی افزود: ارتقای درآمد کشاورزان از تولید محصولات کشاورزی به خصوص محصول استراتژیک برنج یکی از اولویت های کاری سازمان جهاد کشاورزی استان است و به همین دلیل به برنجکاران توصیه کردیم که پس از برداشت برنج به پرورش راتون و یا دیگر محصولات کشاورزی بپردازند.

پادیاب ادامه داد: در صومعه سرا برخی از کشاورزان پس از برداشت برنج حتی به کشت مجدد برنج می پردازند و امسال از کشت مجدد برنج در 21 هکتار از شالیزارهای این شهرستان 100 تن برنج سفید تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: البته توصیه می کنیم فقط کشاورزانی اقدام به کشت مجدد برنج کنند که منابع آبی و نیروی انسانی کافی داشته باشند در غیر این صورت کشت مجدد برنج برای برنجکار صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا گفت: افزایش پرورش راتون علاوه بر ارتقای درآمد کشاورزان موجب افزایش تولید برنج سفید این شهرستان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار ضعیف فروش ارقام پرمحصول برنج در صومعه سرا

بازار ضعیف فروش ارقام پرمحصول برنج در صومعه سرا