مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 13:452022-11-29اقتصادي

112 حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 112 حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود و مسلوب المنفعه شده است.

- اسماعیل افشاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با مسدود کردن این چاه ها، حدود چهار میلیون مترمکعب منابع آب صرفه جویی شد.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار حلقه چاه فاقد پروانه در استان شناسایی شده است که سالانه بالغ بر 243 میلیون مترمکعب آب از طریق این چاه ها تخلیه می شود.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان زنجان با بیان اینکه این استان هفت دشت ممنوعه دارد، افزود: در دشت های ممنوعه به دلیل افت سطح آب زیرزمینی و پایین آمدن کیفیت منابع آبی، مجوز و پروانه جدید برای بهره برداری صادر نمی شود.

افشاری با بیان اینکه وضعیت دشت ابهر و زنجان نسبت به سایر دشت ها بحرانی تر است، اظهار کرد: سطح آب سفره های آب زیرزمینی در دشت ابهر سالانه حدود یک ونیم متر افت دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به وضعیت سد تهم به عنوان یکی از منابع عمده تأمین آب شرب شهر زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: مخزن این سد در مقایسه با سال گذشته 55 درصد کاهش دارد، امسال فقط 17 درصد از مخزن این سد پر است در حالی که سال گذشته در این مقطع 38 درصد آب در مخزن این سد موجود بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

112 حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شد

112 حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شد