مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 13:352022-11-29سياسي

استخراج مواد معدنی از دریاچه ارومیه صحت ندارد


نماینده مردم میاندواب در مجلس شورای اسلامی گفت: استخراج مواد معدنی از دریاچه ارومیه صحت ندارد.

- عیسی زاده در گفت وگو باایسنا افزود: خشک کردن دریاچه ارومیه به بهانه استخراج مواد معدنی صحت ندارد و این خبر را تکذیب می کنم چرا که حاکمیت برای برداشت یک ماده معدنی نمی تواند جان میلیون ها نفر را به خطر بیاندازد.

وی بااشاره به اینکه باید قبل از صرف هرگونه هزینه از طرح کارشناسان و متخصصان بومی این منطقه استفاده می شود، تصریح کرد: کوتاه ترین راه برای انتقال آب به دریاچه ارومیه انتقال آب از دریاچه مازندران بود اما متاسفانه کسانی بروی طرح های احیای دریاچه کار کردند که بومی نبودند و اکنون دریاچه به این وضعیت افتاده است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق وتفحص در خصوص چگونه خرج بودجه ی اختصاص یافته بر احیای دریاچه توسط مجلس آغاز شده است.

عیسی زاده با اشاره به اینکه تمام تلاش 13 نماینده و ستاداحیای دریاچه ارومیه حفظ دریاچه وجلوگیری از خشکی کامل دریاچه است، خاطر نشان کرد: دانشگاه ارومیه وتبریز پروژه احیای دریاچه رااز تهران گرفته و طرح مطالعاتی را افراد بومی منطقه شروع کرده اند.

وی بااشاره به اینکه احساس می شود اهمال کاری در احیای دریاچه ارومیه انجام شده، تصریح کرد: می شد دشت میاندواب ،سلدوز و مهاباد را با بخشی از اعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استخراج مواد معدنی از دریاچه ارومیه صحت ندارد

استخراج مواد معدنی از دریاچه ارومیه صحت ندارد