مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 11:302022-11-29سياسي

طرح پژوهشی تحلیل پرونده های ثبت ملی میراث ناملموس انجام شد


طرح پژوهشی تحلیل انتقادی محتوایی پرونده های ملی ثبت میراث ناملموس و کارآمدی آن در راستای پرونده های جهانی در پژوهشکده مردم شناسی به انجام رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مریم نعمت طاوسی مجری طرح و عضو هیأت علمی پژوهشکده مردم شناسی گفت: طرح پژوهشی تحلیل انتقادی محتوایی پرونده های ملی ثبت میراث ناملموس و کارآمدی آن در راستای پرونده های جهانی در پژوهشکده مردم شناسی به انجام رسید.

این پژوهش که با همکاری علیرضا حسن زاده عضو هیأت علمی پژوهشکده مردم شناسی صورت گرفت به بررسی تطبیقیِ ساختاری محتوای پرونده خام ثبت ملی میراث ناملموس در ایران و پرونده های ثبت ملی خام جهانی پرداخته است.

مجری طرح افزود: طبق گزارش کنوانسیون 2003 یونسکو مصادیق میراث ناملموس شامل سنت های شفاهی، خاطرات، محمل های زبان مانند قصه ها، لالایی ها، هنرهای نمایشی (اجرایی) سنتی یا آیین های سنتی، نظام دانش سنتی و ارزش ها و فوت و فن هایی می شود که گرایش به پاسداری از آن برای انتقال به نسل های بعدی داریم.

او اهداف اصلی این کنوانسیون را پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس، حصول اطمینان از احترام به میراث ناملموس و بالا بردن سطح آگاهی نسبت به اهمیت آن و زمینه سازی برای همکاری های بین‏المللی در راستای پاسداری از میر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پژوهشی تحلیل پرونده های ثبت ملی میراث ناملموس انجام شد

طرح پژوهشی تحلیل پرونده های ثبت ملی میراث ناملموس انجام شد