مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 10:502022-11-29اقتصادي

سبقت خانم ها از آقایان در تجرد قطعی


طبق آماری که در اختیار داریم افرادی که در تجرد قطعی به سر می برند به 400 هزار نفر رسیده اند که 300 هزار نفر زن و 100 هزار نفر مرد هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از برنا، صالح قاسمی پژوهشگر حوزه جمعیت در خصوص آمار تجرد قطعی در کشور گفت: مجرد قطعی به افرادی می گویند که به سن بالای 50 سال رسیده اند، اما هرگز ازدواج نکرده اند، طبق آماری که در اختیار داریم این افراد به 400 هزار نفر رسیده اند که 300 هزار نفر زن و 100 هزار نفر مرد هستند.

وی در خصوص علت میل افراد به مجرد ماندن گفت: متأسفانه در دهه 60 و 70 کشور ما با بحران مضیقه ازدواج روبه رو شد، زیرا تعداد مرد هایی که در سن مقابل خانم ها برای ازدواج وجود داشته باشد، کم شد.

قاسمی تصریح کرد: این امر سبب شد تا فرصت ازدواج از خانم ها صلب شود، اما امروزه در کشور با بحران مضیقه ازدواج رو به رو نیستیم.

منتظر شاهزاده سوار بر اسب سفید نباشید! این پژوهشگر حوزه جمعیت، به تأثیر کمالگرایی در مجرد ماندن اشاره کرد و گفت: برخی از فرهنگ های غلط و فرآیند های مهندسی نشده مانند تحصیلات عالی و اشتغال معمولاً میل خانم ها به ازدواج را کم می کند چرا که استاندارد ها و سطح توقع آن ها در مقوله ازدواج بالا می رود.

وی ادامه داد: تجرد قطعی علاوه بر ریشه های جمعیت شناختی یعنی ایجاد تعادل در تعداد فرزندان دختر و پسر، ریشه های فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبقت خانم ها از آقایان در تجرد قطعی

سبقت خانم ها از آقایان در تجرد قطعی