مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 10:152022-11-29سياسي

آیا اقتصاد خراب بهانه موجهی برای طلاق است؟/از مد روز پیروی نکنیم


هرگاه و هرجا که درباره عوامل طلاق سخن می گوییم یا مطلب می نویسیم، شنوندگان و خوانندگان مان، مسائل اقتصادی را مطرح می کنند و آن را ریشه اصلی طلاق می دانند.

- _ گروه فرهنگ و ادب: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مظاهری اصفهانی، استاد حوزه و دانشگاه و نویسنده کتاب هایی چون شیوه شهریاری ، جوانان و انتخاب همسر ، فرهنگ خانواده ، از ژرفای حج و مترجم متن شریف نهج البلاغه طی یادداشتی به بهانه های اجتماعی در زمینه هایی چون ازدواج و طلاق اشاره کرده است.

مشروح این یادداشت را در ادامه بخوانید: اقتصاد خراب: هرگاه و هرجا که درباره عوامل طلاق سخن می گوییم یا مطلب می نویسیم، شنوندگان و خوانندگان مان، مسائل اقتصادی را مطرح می کنند و آن را ریشه اصلی طلاق می دانند؛ چندان بزرگ که عوامل دیگر، کم رنگ می شوند یا اصلاً دیده نمی شوند.

ما می گوییم: بله.

درست.

اما بیاییم ریشه های دیگر را نیز ببینیم.

نیز این عامل را بزرگ تر از آنچه هست، نبینیم.

امیر مؤمنان - علیه السلام - فرموده است: مَنْ عَظَّمَ صِغَارَ الْمَصَائِبِ، ابْتَلَاهُ اللهُ بِکِبَارِهَا ؛ هرکس گرفتاری های کوچک را بزرگ بنمایاند، خداوند به مصائب بزرگ، گرفتارش می کند.

(نهج البلاغه، حکمت 448، ترجمه و شرح علی اکبر مظاهری، نشر به نشر) این تجربه را در ازدواج نیز داریم؛ از روزگاران قدیم تا اکنون، وقتی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اقتصاد خراب بهانه موجهی برای طلاق است؟/از مد روز پیروی نکنیم

آیا اقتصاد خراب بهانه موجهی برای طلاق است؟/از مد روز پیروی نکنیم