مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 10:002022-11-29حوادث

مراقب «هرمی» های جدید باشید/ هشدار پلیس درباره کلاهبرداری های هرمی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بیش از یک دهه پیش بود که شاهد اوج فعالیت شرکت های هرمی بودیم، شرکت هایی که گرچه تحت پوشش و عناوین مختلف فعالیت داشتند، - مراقب هرمی های جدید باشید/ هشدار پلیس درباره کلاهبرداری های هرمی رییس پلیس تهران نسبت به فعالیت و عضوگیری شرکت های هرمی در تهران هشدار داد و از مردم خواست که فریب وعده های آن ها را نخورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بیش از یک دهه پیش بود که شاهد اوج فعالیت شرکت های هرمی بودیم، شرکت هایی که گرچه تحت پوشش و عناوین مختلف فعالیت داشتند، اما همگی از یک کلیدواژه برای جذب سرمایه یا به عبارت بهتر کلاهبرداری از شهروندان استفاده می کردند و آن پولدار شدن یک شبه و بدون کار کردن یا هرگونه فعالیت اقتصادی بود.

این شرکت ها با عضوگیری پنهان و محرمانه از میان جوانان و دادن وعده های عجیب و غریب به آنان تلاش می کردند تا مبالغی را از این افراد دریافت کرده و در ادامه آنان را وارد چرخه عضوگیری و جذب زیرمجموعه می کردند تا بتوانند دستکم درصد اندکی از مبلغ پرداخت شده از سوی خودشان را به عنوان سود دریافت کنند.

به مرور زمان و با افزایش آگاهی مردم نسبت به پدیده شرکت های هرمی و نیز با توجه به هشدار ها و توصیه های پلیس روند عضوگیری و فعالیت این شرکت ها محدود شده و گردانندگان بسیاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب «هرمی» های جدید باشید/ هشدار پلیس درباره کلاهبرداری های هرمی

مراقب «هرمی» های جدید باشید/ هشدار پلیس درباره کلاهبرداری های هرمی