مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 09:152022-11-29اقتصادي

220 تن وش پنبه در بهاباد برداشت شد


مدیر جهاد کشاورزی بهاباد با اشاره به اینکه بهاباد بالاترین میزان تولید پنبه در یزد را دارد، گفت: در فصل برداشت امسال، 220 تن پنبه در شهرستان بهاباد برداشت شد.

- علی اکبر رحمتیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پنبه یکی از محصولات مهمی است که کشت آن از گذشته در بهاباد انجام شده است، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر با توجه به بالا بودن هزینه کاشت، داشت، برداشت، پایین بودن قیمت خرید پنبه و تعطیل بودن برخی کارخانه های پنبه پاک کنی در استان کشت آن کاهش چشمگیری داشته است.

وی در مورد چگونگی برداشت پنبه در شهرستان بهاباد عنوان کرد: شهرستان بهاباد در استان رتبه اول تولید پنبه را به خود اختصاص داده و سطح زیر کشت محصول پنبه در بهاباد 70 هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد، میزان متوسط عملکرد پنبه در شهرستان را 3 هزار کیلوگرم در هکتار دانست و افزود: با توجه به کارهای تحقیقاتی در معرفی ارقام و توصیه هایی که انجام دادیم در سال های گذشته عملکرد خوبی در شهرستان شاهد بودیم.

رحمتیان با تاکید بر ضرورت تشویق کشاورزان نمونه برای بهره وری بیشتر بیان کرد: عملکرد بخش پنبه شهرستان به گونه ای بوده که در سال گذشته و امسال کشاورز پنبه کار نمونه یزد از شهرستان بهاباد انتخاب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

220 تن وش پنبه در بهاباد برداشت شد

220 تن وش پنبه در بهاباد برداشت شد