مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 08:352022-11-29سياسي

درخواست پژوهشی از رییس جمهور


معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به حضور رییس جمهور در این وزارتخانه، گفت: از رییس جمهور درخواست داشتیم اساسنامه صندوق عتف که در نوبت تصویب هیات دولت قرار دارد، - زودتر تصویب شود.

پیمان صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به حضور رییس جمهور در وزارت علوم به مهمترین نکات مطرح شده پیرامون موضوعات علمی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: بنده یک گزارشی پیرامون وضعیت علمی کشور ارائه دادم مبنی بر اینکه سنجه های بین المللی ایران در چه وضعیتی قرار دارد.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: همچنین درباره چالش هایی که این روزها در حوزه پژوهش با آن دست و پنجه نرم می کنیم، مواردی را مطرح کردم.

به طور مثال قرار بود براساس برنامه ششم توسعه، 4 درصد تولید ناخالص داخلی (جی دی پی) در پژوهش هزینه شود که محقق نشد و برنامه ششم تمام شد.

در ادامه این تاکید را داشتم که درصد اختصاص یافته از تولید ناخالص داخلی به پژوهش در برنامه هفتم به طور واقعی نوشته و اجرایی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مساله مهمی است که کل بودجه آموزش عالی در وزارت علوم 1 میلیارد دلار است در حالی که این بودجه یک دانشگاه درجه دو در کشورهای در حال رشد است؛ نام کشور را نمی گویم اما در بسیاری از کشورها با توجه به بازدیدهایی که از دانشگاه ها داریم بودجه آن ها بالای یک میلیارد دلار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست پژوهشی از رییس جمهور

درخواست پژوهشی از رییس جمهور