مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 08:102022-11-29حوادث

وقوع 27 حریق جنگلی در شمال کشور از ابتدای آذر


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با اشاره به وقوع 27 فقره حریق در جنگل های شمال کشور از ابتدای آذرماه گفت: بیشترین میزان آتش سوزی در استان گیلان رخ داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، طی  چهار روز گذشته اخباری مبنی بر آتش سوزی بخشی از جنگل های هیرکانی در محدوده رستم آباد رودبار منتشر شد که عامل تاثیرگذار در این آتش سوزی نامشخص بود.

سرهنگ رضا اکبری در گفت و گو با ایسنا درباره علت این آتش سوزی اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل پاییز و خزانی که در جنگل ها اتفاق می افتد، حدود 10 تا 15 سانتیمتر برگ های خشکیده و لاش برگ در کف جنگل وجود دارد و به دلیل این که در منطقه هیرکانی و سه استان شمالی بارندگی نداشتیم و با توجه به وزش باد گرم موسمی در پاییز، دمای بالا و رطوب پایین این منطقه شاهد حریق های بسیاری در این منطقه بودیم.

وی ادامه داد: حریق رستم آباد در شهرستان رودبار از چهار روز گذشته آغاز شده است.

اطفای حریق در این منطقه در چند مرحله صورت گرفت اما با توجه به وزش باد و وضعیت توپوگرافی این منطقه که در دره و با شیب زیاد قرار دارد، آتش دوباره شعله ور می شود.

با توجه به اعلام وضعیت از سوی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان، از روز جمعه (4 آذر) دو فروند بالگرد را به منطقه اعزام کردیم و تا به امروز در منطقه ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع 27 حریق جنگلی در شمال کشور از ابتدای آذر

وقوع 27 حریق جنگلی در شمال کشور از ابتدای آذر