مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 07:552022-11-29اقتصادي

چالش های شهری از نگاه شهرداران استان فارس


شهرداری ها یکی از مهمترین ارکان مدیریت شهری محسوب می شوند، نهادهایی عمومی غیردولتی که باید پس از کسب درآمد، نسبت به تامین نیازهای عمرانی، اجتماعی، - فرهنگی و ورزشی شهرها، هزینه کنند.

اقداماتی که با برنامه ریزی و نظارت شوراها، سامان می یابد؛ اما این نهادها مشکلاتی انباشته دارند که عمده ترین آنها نیروی مازاد و مسائل مالی است.

استان فارس بنا به اعلام مسئولان دفتر مدیریت شهری استانداری، 119 شهرداری فعال دارد و هر یک از این مجموعه ها با توجه به ساختار جمعیتی، منابع درآمدی و .

دارای مسائل و مشکلات و چالش هایی است؛ با توجه به تداوم روند افزایش جمعیت شهری، یکی از مسائل مهم پیش روی شورا و شهرداری ها، تامین نیازهای مالی از محل منابع پایدار، توزیع مناسب این منابع و البته مواجهه با مشکل تراکم نیروی انسانی است!!.

براساس اعلام مدیرکل دفتر مدیریت شهری استانداری فارس، در سطح شهرداری های این استان قریب به 4500 پست تعریف شده وجود دارد که حدود 2700 پست بلاتصدیست، اما از سویی شاهد وجود نیروی مازاد در شهرداری ها هستیم، این پارادکس را هنوز هیچ شیوه مدیریت نتوانسته پاسخگو بوده و نسبت به حل کامل آن اقدامی عاجل برنامه ریزی و اجرا کند.

تعدادی از شهرداران فارس در گفت وگو با ایسنا به بیان چالش های موجود بر سرراه فعالیت نهاد تحت مدیریت خود پرداختند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های شهری از نگاه شهرداران استان فارس

چالش های شهری از نگاه شهرداران استان فارس