مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 16:402022-11-28بين الملل

جزییات توافق السودانی و بارزانی در خصوص استقرار نیرو در مرزهای ایران و عراق


یک رسانه عربی به نقل از مسئولان عراقی جزییاتی درخصوص توافق نخست وزیر این کشور با رییس دولت اقلیم کردستان برای استقرار نیروهای نظامی در نوار مرزی عراق و ایران منتشر کرد.

- یک رسانه عربی به نقل از مسئولان عراقی جزییاتی درخصوص توافق نخست وزیر این کشور با رییس دولت اقلیم کردستان برای استقرار نیروهای نظامی در نوار مرزی عراق و ایران منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه خبری العربی الجدید گزارشی درخصوص جزییات تفاهم بغداد و اربیل برای استقرار نیروهای نظامی در مرز ایران و عراق برای جلوگیری از عملیات زمینی ایران علیه نیروهای تروریستی موجود در اقلیم کردستان عراق منتشر کرد.

یک نماینده برجسته پارلمان عراق در گفت وگو با این پایگاه خبری تاکید کرد: توافقی که میان محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و نیچروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان منعقد شد، تشکیل یگان های مشترک متشکل از ارتش و مرزبانی و نیروهای پیشمرگه را شامل می شود.

وی گفت که دو طرف توافق کردند که این یگان های مشترک در اسرع وقت در مرزهای عراق و ایران مستقر شده و ده ها نقطه نظارت و کنترل مرزی نیز ایجاد کنند.

این نماینده پارلمان که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است همچنین گفت که السودانی و بارزانی توافق کردند که هرگونه حمایت دولتی و حزبی از سوی اقلیم کردستان از گروه های مخالف نظام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توافق السودانی و بارزانی در خصوص استقرار نیرو در مرزهای ایران و عراق

جزییات توافق السودانی و بارزانی در خصوص استقرار نیرو در مرزهای ایران و عراق