مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 14:152022-11-28اجتماعي

ضرورت توجه کشاورزان به توصیه ها با توجه به نفوذ سامانه بارشی در آذربایجان شرقی


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، نسبت به خسارت بر محصولات و ادوات کشاورزی با توجه به نفوذ سامانه بارشی، برودت هوا و بارش برف در در استان هشدار داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، نسبت به خسارت بر محصولات و ادوات کشاورزی با توجه به نفوذ سامانه بارشی، برودت هوا و بارش برف در در استان هشدار داد.

جلال رحیم زاده، دوشنبه، 7 آذرماه، در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: طبق اطلاعیه های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی که از اواخر سه شنبه 8 آذر آغاز می شود منجر به بارش باران و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و مه (به ویژه طی روز چهارشنبه) وزش باد گاهی تا نسبت شدید، کاهش دمای 5 تا 8 درجه در استان تا منفی 10 درجه می شود که احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

وی گفت: لذا رعایت توصیه های فنی برای زارعین و باغداران در مواجه با سرمای زمستانه ضروری است و آنها باید کشت غلات را متوقف و از آبیاری مزارع غلات و کلزا خودداری کنند، کشت انتظاری حبوبات دیم را به صورت ردیفی با رعایت فاصله ردیف ها شروع کنند، درصورت گاورو بودن خاک مزارع آیش از دستگاه های زیرشکن به عنوان شکستن لایه های سخت شده زمین و مبازره آفت خاکی اقدام کنند، باغداران برای انجام تغذیه گیاهی چال کود با توصیه کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه کشاورزان به توصیه ها با توجه به نفوذ سامانه بارشی در آذربایجان شرقی

ضرورت توجه کشاورزان به توصیه ها با توجه به نفوذ سامانه بارشی در آذربایجان شرقی