مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 12:302022-11-28پزشكي

کتاب دوست شاهزاده فیلیپ در مورد علت مرگ ملکه الیزابت


دوست شاهزاده فیلیپ در کتاب جدید خود ادعا کرده است که ملکه در سال های آخر زندگی خود بدون اینکه کسی بداند با سرطانی دردناک مبارزه می کرد.

- ادعاها در مورد نبرد او با بیماری در یک کتاب بیوگرافی با عنوان الیزابت: چهره ای صمیمی نوشته گایلز برندرت (Gyles Brandreth) مطرح شده که قرار است به زودی منتشر شود.

گفته می شود که ملکه قبل از مرگش در 8 سپتامبر (17 شهریور) دچار نوعی سرطان مغز استخوان بود که علائم آن شامل درد استخوان است.

در گواهی فوت او که ماه سپتامبر منتشر شد، علت مرگ او کهولت سن عنوان شد.

اما برندرت نوشته است: شنیده بودم که ملکه مبتلا به نوعی میلوما -سرطان مغز استخوان- بوده که خستگی و کاهش وزن و همچنین مشکلات حرکتی او را که در طول یک سال آخر زندگی اش به ما گفته می شد توضیح می دهد.

او ادامه می دهد: شایع ترین علت میلوما درد استخوان به ویژه در ناحیه لگن و کمر است و مولتیپل میلوما (میلوم متعدد) یک بیماری است که اغلب افراد مسن را درگیر می کند.

در حال حاضر، هیچ درمان شناخته شده ای برای آن وجود ندارد، اما درمان – از جمله داروهایی برای کمک به تنظیم سیستم ایمنی و داروهایی که به جلوگیری از ضعیف شدن استخوان ها کمک می کند – می تواند شدت علائم آن را کاهش دهد و بقای بیمار را ماه ها یا دو تا سه سال افزایش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب دوست شاهزاده فیلیپ در مورد علت مرگ ملکه الیزابت

کتاب دوست شاهزاده فیلیپ در مورد علت مرگ ملکه الیزابت