مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 11:302022-11-28بين الملل

طالبان: تشکیل دولت موضوع داخلی افغانستان است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو از روزنامه انیس افغانستان، بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان، در واکنش به اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، - طالبان در پاسخ به اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در مورد تشکیل دولت فراگیر گفت: تشکیل دولت موضوع داخلی افغانستان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو از روزنامه انیس افغانستان، بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان، در واکنش به اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، در مورد تشکیل دولت فراگیر، گفت که تشکیل حکومت یک موضوع داخلی برای افغان ها است و از کشور های منطقه و جهان خواست این موضوعات باید از طریق مجاری رسمی دپلماتیک با طالبان در میان گذاشته شود.

کریمی گفت: افغانستان یک کشور مستقل است و می تواند تصمیمات خود را خود اتخاذ کند.

وظیفه کشور های منطقه و سایر کشور ها این است که به مسوولیت های خود توجه کنند و با طالبان برای ایجاد روابط رسمی دیپلماتیک گام بردارند تا مشکلات از طریق کانال های مسئول حل شود.

پوتین روز چهارشنبه 23 نومبر (دوم آذر) در نشست سران کشور های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: تضمین از ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان که در برگیرنده نمایندگان تمام گروه های قومی در یک سطح مناسب باشد، اکنون یک اولویت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: تشکیل دولت موضوع داخلی افغانستان است

طالبان: تشکیل دولت موضوع داخلی افغانستان است