مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 10:452022-11-28اقتصادي

کمبود شدید فسفر و پتاس در 65 درصد از اراضی کشاورزی گلستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از کمبود شدید فسفر و پتاس در 65 درصد از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

- ایسنا/گلستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از کمبود شدید فسفر و پتاس در 65 درصد از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق الگوی کشت هدفمند است در همین راستا دولت حمایت هایی برای اجرای الگوی کشت دارد که خرید تضمینی، کشت های قراردادی، حمایت های فنی و کارشناسی، اختصاص اعتبار برای خریدهای دنبال بند و برپایی کارگاه های آموزشی و ترویجی از جمله این حمایت ها است.

وی با بیان اینکه در طرح الگوی کشت فاکتورهای مختلف اعم از مزیت اقتصادی خانوار، منابع آب وخاک، محیط زیست و پایداری تولید لحاظ می شود، افزود: در طرح الگوی کشت درصدد هستیم محصول تولیدشده علاوه بر تأمین نیاز جامعه، معیشت اقتصادی کشاورزان را هم بهبود ببخشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با بیان اینکه 95 درصد بذور محصول کلزا در استان گلستان خارجی و وارداتی است، بیان کرد: نزدیک به پنج درصد از بذر کلزا در داخل کشور تولید می شود که تمامی مراحل فنی و استانداردهای لازم توسط مرکز تحقیقات کشاورزی پیگیری و رصد شده و پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود شدید فسفر و پتاس در 65 درصد از اراضی کشاورزی گلستان

کمبود شدید فسفر و پتاس در 65 درصد از اراضی کشاورزی گلستان