مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 09:352022-11-28اقتصادي

کاهش 60 درصدی تلفات تصادفات پایتخت با اجرای طرح ایمنی ترافیک


مدیر گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات کاهش 60 درصدی تلفات تصادفات در پایتخت با اجرای طرح ایمنی ترافیک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پیام معینی با بیان اینکه یکی از شاخص ترین طرح ها در بخش حمل و نقل، حوزه ایمنی ترافیک است، گفت: سالیانه به طور میانگین نزدیک به 60 نفر فوتی و 20 هزار تصادف منجر به جرح در تهران به ثبت می رسد که ضررهای اقتصادی و اجتماعی را برای شهر به دنبال دارد.

مدیر گروه مطالعات حمل و نقل و ترافیک مرکز مطالعات با اعلام اینکه تا امروز در هیچ یک از شهرهای کشور برنامه مصوب و چارچوب خاصی برای اقدام و زمینه سازی در خصوص ترافیک نداشته ایم، گفت: طرح مطالعاتی ما، چارچوب برنامه عملیاتی را برای ایمن سازی ترافیکی و ارتقا ایمنی در بازه 10 ساله در دستور کار قرار داده است.

هدف این است که در پنج سال اول، تلفات 40 درصد و تا پایان 10 سال 60 درصد کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم به دنبال این هستیم که تصادفات جرحی 25 درصد کاهش یابد، خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله سوم پیش بینی کرده که تصادفات مربوط به عوامل و نیروهای شهری و همچنین تصادفات ناشی از نقص راه را به صفر برساند.

این برنامه تهیه شده و در فرآیند تصویب در شورای عالی ترافیک قرار دارد و برنامه مورد نظر می تواند به عنوان سند بالادستی مورد استفاده قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 60 درصدی تلفات تصادفات پایتخت با اجرای طرح ایمنی ترافیک

کاهش 60 درصدی تلفات تصادفات پایتخت با اجرای طرح ایمنی ترافیک