مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 09:302022-11-28اقتصادي

تکمیل سامانه املاک و اسکان، اولویت اصلی وزارت مسکن باشد


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان بلاتکلیف است، گفت: عدم تکمیل سامانه در حوزه املاک به معنی شکست تمامی برنامه ها پیرامون موضوع مسکن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری مهر ، یکی از اصلی ترین نیازهای انسان، سرپناه است اما متأسفانه، مسئله مسکن به سبب عملکرد اقتصادی ضعیف دولت ها در دهه 90، به یکی از موانع مهم تشکیل و آغاز زندگی تبدیل شده است.

آمارها نشان می دهد در همین یک سال گذشته، نرخ تورم نقطه ای برای بخش مسکن و اجاره به حدود 40 درصد رسیده است؛ این اعداد و ارقام نشان می دهد تلاش های دولت سیزدهم برای بازگشت آرامش به بازار مسکن به هیچ وجه به نتیجه نرسیده است، موضوعی که می توان گفت منجر به پذیرش استعفای وزیر پیشین مسکن و شهرسازی از جانب رییس جمهور شد.

نکته جالب توجه این است که قوه مقننه از اوایل دهه 90، با علم به حساسیت حوزه مسکن، قوانینی در این خصوص وضع کرد، به عنوان نمونه به سبب اطلاع از میزان واحدهای مسکونی، سن بنا، میزان فرسودگی، سهم مستأجر و موجر، تعداد خانه های خالی و … مقرر شده بود سامانه املاک و اسکان در سال 1394 به بهره برداری برسد.

این سامانه مطابق قوانین مالیات بر خانه های خالی، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد که تکمیل این سامانه را با سرعت محقق سازد، اما وزیر اسبق راه و شهرسازی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل سامانه املاک و اسکان، اولویت اصلی وزارت مسکن باشد

تکمیل سامانه املاک و اسکان، اولویت اصلی وزارت مسکن باشد