مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 08:352022-11-28اقتصادي

تحول دیپلماسی اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نوشت: همواره این پرسش مطرح بوده و هست که برای رشد اقتصادی پایدار به ویژه در جهان دانش بنیان کنونی چه باید کرد؟ و یا به طور خاص در مورد فاوا که یک توانمندساز عمده برای رشد اقتصادی به شمار می آید باید چه رویکردی داشت؟ در پاسخ به این پرسش بسیار مهم، - با همان چالش شناخته شده همیشگیِ آزادی اقتصادی یا حمایت گرایی روبه رو هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بررسی تجربه های موفق جهانی و تحلیل آن ها از منظر گستردگی تعاملات بین کشورها و هم چنین نقش و سهم دولت و شهروندان، می تواند چشم اندازی از مسیر احتمالی توسعه کشور تداعی نماید.

نقش شرکت های کوچک در اقتصاد، موضوع شناخته شده ای است که پیوسته مورد نظر اقتصاددانان بوده است.

ویژگی هایی از قبیل سرمایه کم برای راه اندازی، سرعت راه اندازی بالا، چابکی، توزیع جغرافیایی گسترده، اشتغال محلی، تاثیرات اجتماعی و فرهنگی مثبت و پایین بودن هزینه شکست ویژگی هایی هستند که جذابیت این گروه از شرکت ها را در اقتصاد بالا می برند.

از سوی دیگر ویژگی هایی نظیر عدم برخورداری از اقتصاد مقیاس، قیمت تمام شده کالا و خدمات، محدود بودن حوزه خدمات و محصولات قابل عرضه در آن ها، پایین بودن بهره وری و آسیب پذیری بسیار بالا، در برابر بنگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحول دیپلماسی اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

تحول دیپلماسی اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت