مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 08:352022-11-28سياسي

آیا اِنکار پس از اِقرار امکان پذیر است؟ (1)


یک حقوقدان با اشاره به کلیات مبحث اِقرار در دادگاه و خارج از دادگاه؛ در خصوص شرایط اِنکار پس از آن توضیحات جامع و کاملی را بیان که در دو قسمت تقدیم می شود.

- سبحان غفاری وکیل دادگستری در گفت وگو با خبرنگار حوزه حقوقی ایسنا با اشاره به ادله اثبات دعوی گفت: این مبحث به معنی آن است که دلایلی که با بیان آن، دعوی را اثبات و حق و ذی نفعی خود را نشان می دهید.

وی افزود: این ادله اثبات شامل، اقرار، شهادت، قسامه، سوگند و عِلم قاضی می شوند که مهمترین ادله که در دعاوی می شود به آن استناد کرد، بحث اقرار است.

این حقوقدان با بیان اینکه بحث شهادت، شهادت دادن بر علیه طرف مقابل است، ادامه داد: قَسامه یعنی ادای سوگند که تفاوت هایی با سوگند دارد و در مطالب آینده به آن پرداخته خواهد شد.

به گفته غفاری، اگر چه مبحث اِقرار مهمترین ادله است ولی در برخی موارد، علم قاضی برتمام ادله ارجحیت دارد چرا که امکان دارد در پرونده ای شخص اقرار به سرقت یا هر جرم دیگری نماید ولی قاضی بر طبق علم و آگاهی خود؛ متوجه شود که آن شخص دروغ می گوید بر همین اساس، توجه به اِقرار شخص منتفی می شود.

او با اشاره به اینکه، اِقرار یعنی یک شخص بر علیه خود درباره موضوع اعتراف کند، اضافه کرد: اِقرار باید صریح، واضح، مُنجّز و بدون معلق بودن باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اِنکار پس از اِقرار امکان پذیر است؟ (1)

آیا اِنکار پس از اِقرار امکان پذیر است؟ (1)