مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 16:152022-11-27اقتصادي

توسعه سامانه عیب یابی میکروتوربین گاز


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به توسعه سامانه ای برای عیب یابی میکروتوربین های گاز شدند که در مراحل ساخت و بهره برداری مورد استفاده قرار می گیرد.

- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به توسعه سامانه ای برای عیب یابی میکروتوربین های گاز شدند که در مراحل ساخت و بهره برداری مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید صالح طالبی دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح توسعه سامانه عیب یابی میکروتوربین گاز گفت: افزایش جمعیت و تقاضای انرژی، محدودیت منابع تجدید ناپذیر، افزایش قیمت سوخت، نگرانی ها در مورد گازهای گلخانه ای و افزایش آلودگی هوا سبب شده است تا گرایش به تولید انرژی پاک تر از طریق روش های با بازدهی بیشتر و آلایندگی کمتر افزایش یابد.

وی افزود: از جمله راهکار‏هایی که برای افزایش بازدهی تولید و توزیع برق، توسعه یافته است، تولید پراکنده الکتریسیته با توان در محدوده کمتر از 1000 کیلووات، به جای تولید متمرکز است.

طالبی خاطر نشان کرد: امروزه میکروتوربین به عنوان یک فناوری نسبتاً جدید با توانی در حدود 2 الی 500 کیلووات ساخته شده و اخیرا مورد اقبال گسترده برای تولید پراکنده برق قرار گرفته اند.

به گفته محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میکروتوربین ها به عنوان پشتیبان انرژی های تجدید پذیر در مدار، استفاده گسترده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه سامانه عیب یابی میکروتوربین گاز

توسعه سامانه عیب یابی میکروتوربین گاز