مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 15:502022-11-27دانش

یکی از قدیمی ترین اسرار خورشید رمزگشایی شد


محققان موسسه تحقیقاتی ماکس پلانک برای منظومه شمسی، اخیرا موفق به رمزگشایی یکی از رازهای خورشید شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ای، گروهی از دانشمندان موسسه تحقیقاتی ماکس پلانک برای تحقیقات منظومه شمسی(MPS) در آلمان، پیشرفت قابل توجهی در درک یکی از سخت ترین اسرار خورشید داشته اند و آن این است که ستاره ما چگونه ذرات تشکیل دهنده باد خورشیدی را به سوی فضا هدایت می کند؟ این اطلاعات یک چشم انداز متمایز از یک منطقه حیاتی از تاج خورشیدی را که قبلا دسترسی به آن برای محققان دشوار بود، ارائه می دهد.

در این مطالعه محققان برای اولین بار، شبکه ای پویا از ساختارهای پلاسما را ثبت کرده اند که شبیه یک شبکه طولانی و در هم تنیده است.

هنگامی که داده های کاوشگرهای فضایی مختلف و شبیه سازی های رایانه ای جامع با هم ترکیب می شوند، یک تصویر متمایز نشان داده می شود و آن این است که انرژی مغناطیسی تخلیه می شود و ذرات به فضا که در آن ساختارهای تاجی بلند با هم تعامل دارند، می گریزند.

ماهواره عملیاتی زیست محیطی زمین ایستا(GOES) اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده(NOAA) به طور سنتی به چیزهایی غیر از خورشید توجه می کنند.

سامانه ماهواره عملیاتی زیست محیطی زمین ایستا که به اختصار گوئس(GOES) نامیده می شود، مجموعه ای از ماهواره های پیشرفته هواشناسی است که ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از قدیمی ترین اسرار خورشید رمزگشایی شد

یکی از قدیمی ترین اسرار خورشید رمزگشایی شد