مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 13:552022-11-27پزشكي

دنیا بدون درمان و دارو، با ایدز چه می کند؟


رییس سمپوزیوم بین المللی ایدز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با وجود همه تلاش های انجام شده، تولید نشدن واکسن علیه این بیماری یکی از شکست های جامعه بشری است و هنوز دارویی نیز برای درمان رادیکال ایدز به گونه ای که ویروس را نابود کند، - کشف و تولید نشده است؛ اگر این دو کار انجام شود می توان بر این معضل غلبه کرد.

دکتر سید محمد علوی در نشست خبری نخستین سمپوزیوم بین المللی ایدز که امروز (6 آذرماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1981 پاندمی بیماری HIV ایدز رخ داد و اکنون بیش از 41 سال از این مدت می گذرد؛ در این فرصت جهان دچار مصیبت بزرگی در مورد بیماری های واگیردار به ویژه ایدز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در آن زمان مطرح می شد این بیماری واکسن و درمان ندارد و هیچکس از آن در امان نیست بنابراین در آن شرایط، جمعیت جهان در هاله ای از ابهام و تهدید قرار گرفت اما در طول زمان شاهد موفقیت ها و ناکامی هایی در مورد این بیماری هستیم.

علوی با اشاره به موفقیت های جهانی در حوزه بیماری ایدز بیان کرد: در حال حاضر ایدز در دنیا به عنوان یک مساله مهم بهداشتی که حوزه سلامت را تهدید می کند، توسط مسئولان کشورها پذیرفته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنیا بدون درمان و دارو، با ایدز چه می کند؟

دنیا بدون درمان و دارو، با ایدز چه می کند؟