مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 11:552022-11-27پزشكي

2 عمل جراحی نادر برای نخستین بار در دزفول انجام شد


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برای نخستین بار در یک روز، 2 عمل جراحی حساس مغز و اعصاب در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهرداد کلانتریان صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 2 عمل حساس با ریسک بالا شامل نمونه برداری از تومور مغز با نویگیشن و جراحی دیسک کمر به روش کاملاً بسته با میکرودریل برای نخستین بار در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شد.

وی در خصوص جراحی نمونه برداری از تومور مغز با نویگیشن گفت: این روش برای تومورهایی استفاده می شود که با توجه به مکان و موقعیت تومور در بافت مغز، امکان انجام عمل جراحی باز نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: در این روش با کمک دستگاه نویگیشن بدون باز کردن جمجمه و فقط با ایجاد یک سوراخ کوچک از تومور نمونه برداری می شود.

کلانتریان افزود: در این روش به کمک سوزن نمونه برداری از تومور نمونه گرفته می شود و برای تشخیص نوع تومور و انجام اقدامات درمانی بعدی مانند رادیوتراپی و شیمی درمانی ارجاع داده می شود که این روش نسبت به عمل جراحی باز بسیار کم عارضه تر است.

وی در خصوص جراحی دوم نیز گفت: جراحی دیسک کمر به روش کاملاً بسته با میکرودریل برای دیسک های کمری که برجستگی دیسک وجود دارد اما پارگی کامل دیسک رخ نداده است، استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 عمل جراحی نادر برای نخستین بار در دزفول انجام شد

2 عمل جراحی نادر برای نخستین بار در دزفول انجام شد