مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 11:352022-11-27سياسي

از منطقه آزاد قصرشیرین چه خبر؟


بیشتر از شش سال از طرح جدی موضوع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می گذرد و این منطقه هنوز عملیاتی نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سال 1395 و همزمان با سفر رییس جمهور وقت به استان کرمانشاه، موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به صورت جدی مطرح و در نهایت منطقه آزاد قصرشیرین در کنار چند منطقه دیگر به عنوان هفت منطقه آزاد تجاری جدید کشور معرفی شدند و 15 اردیبهشت 1400 منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

منطقه ای با وسعت 7223 هکتار که بین خسروی و پرویزخان واقع شده و امیدهای فراوانی برای بهبود اوضاع اقتصاد استان و ایجاد اشتغال از طریق رونق تولید و سرمایه گذاری مشترک با عراق، افزایش صادرات و.

ایجاد کرده است.

اگرچه در طول این یک و نیم سال، کارهای اولیه در منطقه آزاد قصرشیرین انجام و مدیر اجرایی آن نیز انتخاب شده، اما دو کار اصلی یعنی تدوین طرح جامع و تصویب اساسنامه هنوز باقی مانده است، دو اقدامی که لازمه انجام مراحل بعدی از جمله واگذاری زمین و جذب سرمایه گذار است.

بهزاد باباخانی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با بیان اینکه بخشی از روند عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین که البته بخش مهمی هم هست در اختیار استان نیست، گفت: فاز اول عملیاتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از منطقه آزاد قصرشیرین چه خبر؟

از منطقه آزاد قصرشیرین چه خبر؟