مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 09:152022-11-27فرهنگي

کمبود زیرساخت های چاپخانه ای در زنجان


سرپرست معاونت فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: کمبود زیرساخت های چاپخانه، کارگاه های خصوصی، فرسوده و مستهلک بودن ماشین آلات بخشی از مشکلات صنعت چاپ در استان زنجان است.

- ایرانه حیدری در گفت وگو یا ایسنا، درباره وضعیت صنعت چاپ در استان زنجان با بیان اینکه صنعت چاپ حیات و زندگی است، اظهار کرد: اگر بشر امروز سخن از دیجیتال، فضای مجازی، دانش، علم و فناوری می زند، همه را مدیون حوزه چاپ است؛ صنعت چاپ یکی از مهم ترین رخدادهای حیات بشری است و اگر زندگی را یک لحظه بدون چاپ تصور کنیم، پویایی، تحرک و انتقال دانش بشر در آن وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر 116 چاپخانه در سطح استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد 42 واحد چاپ افست، 51 واحد چاپ دیجیتال، 11 واحد چاپ سیلک، 7 واحد لیتوگرافی و 5 واحد صحافی است.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات صنعت چاپ را باید از چند منظر بررسی کرد، تصریح کرد: اولین مشکل صنعت چاپ که از گذشته نیز وجود داشته خروج کارهای چاپی از استان است.

همچنین کمبود زیرساخت های چاپخانه، کارگاه های خصوصی، فرسوده و مستهلک بودن ماشین آلات، گاهی نداشتن توان مالی برای خرید ماشین آلات نو و جایگزین کردن آن ها با ماشین آلات به روز و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود زیرساخت های چاپخانه ای در زنجان

کمبود زیرساخت های چاپخانه ای در زنجان