مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 08:402022-11-27اقتصادي

قطب تجاری و گردشگری جنوب در انتظار فرودگاه


اوایل دهه 50 بود که طرح مطالعاتی فرودگاه گناوه در زمینی 140 هکتاری انجام شد؛ پیشرفت کار از آن زمان تاکنون، اما در حد فنس کشی و تسطیح زمین بوده است.

- اگرچه به گفته برخی منابع محلی این فرودگاه به عنوان فرودگاه درجه 3 ثبت شده و در سال 1354 اولین پرواز از فرودگاه شیراز به گناوه انجام شده است، اما پس از آن، زمین این فرودگاه مامن نگهداری لوله های شبکه آبرسانی، استقرار جهاد سازندگی و محلی برای تخلیه فاضلاب انسانی شد.

اکنون پس از گذشت نیم قرن از فرودگاهی که می توانست محل ترانزیت مسافران از قطب تجاری و گردشگری جنوب کشور به نقاط مختلف ایران و حتی کشورهای خارجی باشد به مخروبه ای تبدیل شده و تنها تابلویی از سازمان هواپیمایی کشور باقی مانده است؛ زمین فرودگاه گناوه در حالی که به عنوان قدیمی ترین و دومین فرودگاه دولتی استان بوشهر سند مالکیت رسمی به نام خود دارد، بارها سخن از واگذاری، فروش و تغییر کاربری آن به میان آمده و اسباب ناراحتی ساکنان این شهرستان شده است.

محمدتقی صفری روز یکشنبه 6 آذر در دیدار عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های ایران و مدیرکل فرودگاه های استان اظهار کرد: احداث فرودگاه یکی از مطالبه و خواسته های دیرینه و به حق مردم این منطقه است که با آغاز عملیات اجرایی، باید همه جوانب آن تا زمان بهره برداری به صورت ریشه ای مدنظر قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب تجاری و گردشگری جنوب در انتظار فرودگاه

قطب تجاری و گردشگری جنوب در انتظار فرودگاه