مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 20:202022-11-26پزشكي

رابطه جالب ترکیبات زردچوبه، انگور قرمز و سیب با سرطان پروستات!


استفانو تیزیانی یکی از نویسندگان این مطالعه از دپارتمان علوم تغذیه دانشگاه تگزاس در آستین به همراه همکاران خود، یافته های جدید به دست آمده از پژوهش مورد نظر را توسط مجله Precision Oncology در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

- ، محققان تخمین زده بودند که در سال 2017 حدود 161360 مورد جدید سرطان پروستات تشخیص داده می شود و از میان آنها نزدیک به 26730 مرد در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند! در مطالعات مشابه قبلی تعداد زیادی از ترکیبات به خصوص در ارتباط با منابع گیاهی یافت شده اند که پتانسیل کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات را در اختیار دارند.

در مطالعه مورد بحث نیز تیزیانی و همکارانش از یک تکنیک غربالگری مدرن و با کارایی بالا برای آزمایش 142 ترکیب طبیعی استفاده کردند.

هدف از این کار شناسایی مواد موثر در راستای متوقف ساختن رشد سلول های سرطانی پروستات عنوان شد.

فرمول ترکیبی با قابلیت مهار رشد سلول های سرطانی در موش های آزمایشگاهی به منظور درک بهتر ابعاد مختلف این موضوع، ترکیبات مد نظر روی سلول های سرطان پروستات مشتق شده از موش و انسان به صورت جداگانه و ترکیبی آزمایش شدند.

این تیم سه ترکیب را شناسایی کردند که برای متوقف کردن رشد سلول های سرطانی پروستات موثرتر از بقیه بودند: - کورکومین؛ ترکیب زرد روشن موجود در زردچوبه - اسید اورسولیک؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه جالب ترکیبات زردچوبه، انگور قرمز و سیب با سرطان پروستات!

رابطه جالب ترکیبات زردچوبه، انگور قرمز و سیب با سرطان پروستات!